19.11.12

Breaking Dawn 2 avausviikonlopun lipputulot maailmanlaajuisesti 340.9 miljoonaa dollaria!

Photobucket
"Twilight – Aamunkoi osa 2 oli viime viikonloppuna Suomen ja USA:n lisäksi katsotuin elokuva kaikilla suurilla markkinoilla ympäri maailman.

Suomessa elokuvan näki viikonloppuna peräti 91 420 katsojaa, mikä on tämän vuoden toiseksi suurin avausviikonlopun tulos. Pohjois-Amerikassa Aamunkoi osa 2 tuotti viikonloppuna yli 141 miljoonaa dollaria.

Twilight-fanit ovat katsoneet elokuvaa joukoin ja faneille se tuntuu kelpaavan, mutta kriitikot eivät ole elokuvasta innostuneet. Episodi antoi kaksi tähteä viidestä, samoin Helsingin Sanomat. Ilta-Sanomat ja Iltalehti antoivat vain yhden tähden."

Lähde: Episodi

Meikä onkin naureskellut elokuva-arvosteluille. Esimerkiksi Iltalehden "kriitikko" sanoo alkuun: "En edes yritä peitellä innostustani siitä, että nyt käsiteltävä Twilight-elokuva on saagan viimeinen. Näiden elokuvien läpi lusiminen on ollut yksi kriitikon työn rankimmista koettelemuksista."

Ketä tämmöinen arvostelu edes palvelee, kun elokuva on kriitikolle jo ennen leffan näkemistä First World Problem. Sitä kuvittelisi, että elokuva-arvostelu tehdään ilman ennakkoasenteita, pelkästään pohjautuen elokuvaan... Toki en mä kuvittele, että Twilight-leffat olisi kaikkien lempparileffoja, en mä tyhmä ole. Osaan vaan arvostaa enemmän huolella tehtyjä arvosteluja, vaikken niiden kanssa samaa mieltä olisikaan.

Kaikki vaan ei ole hoksannut, että elokuva on rakkauskirje Twilight-faneille.

25 kommenttia:

  1. Indeed! Niin typerää tuo asenne suurella osalla "Huoh joku twilight-.- ihan paska!" ei voi tietää jos ei kato, eikä varmasti voi antaa asianmukaista arvostelua jos asenne on noin huono!

    VastaaPoista
  2. Mitääääh!?
    Oon kylä samoilla linjoilla noista aikaisemmista Twilight-leffoista, ne ei oikeestaan oo ollu kovin hyviä(äää älkää tuomitko nyt) mutta nää kaks viimestä ja VARSINKIN viimenen oli TOSI hyvä! I<3 Twilight.

    Forever

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mä en ainakaan tuomitse sua. (; Mun mielestä noi kaikki on ollut hyviä, mutta the best on toi BD part 2 ♥

      Poista
  3. Hyvin sanottu, Konvehti! Se vaan on nyt trendiä vihata Twilighteja. :/ ja jotkut kriitikot ottaa niin subjektiivisen näkökulman! ärsyttävää

    VastaaPoista
  4. nää kriitikot on aina jotain yli keski-iän ylittäneitä vanhoja ukkoja:) jotka ei tajua mitään ja joilla on varmaan joku kriisi sit menossa:)

    VastaaPoista
  5. Mä luin Demin arvostelun ja olinki siitä aika paljon samaa mieltä paitsi siitä että Jacobin ja Renesmeen suhde olis muka perverssiä ni siitä olin eri mieltä. Ja Twilight ei oo mikään maailman paras leffa ja mä en tykännyt kristenist ja robist alkuunkaan. Kolmosen jälkeen aloin tykkää. Ja kuten Demissäkin luki, niin kiva et Kristenil on muitaki ilmeitä. Eri mieltä oon myös siitä, et bellan pitäis muka olla shokissa siit ku muuttu vamppyyriks mut mun mielest ei ku se on sitä halunnu.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Luin tuon arvostelun blogistasi eilen. :) :p Veikkaan ettei Demin arvostelija ole lukenut kirjoja? Muuten hän ymmärtäisi Bellan helpon muuttumisen sekä Jaken ja Nessien suhteen, ja miksi tämä suhde hyväksytään helposti.

      Ihmettelin myös miksi hänen mielestään Edin ja Jaken pitäisi riidellä? Kummatkin ovat onnellisia. Kumpikaan ei ole vihainen toiselleen. Miksi riidellä?

      edelleen sini:)

      Poista
  6. Niinkuin chatissa vähän aika sitten kirjoitin;
    '' Mun mielestä suurinosa, jotka ei pidä tai suorastaan vihaa Twilightia, ei ymmärrä tai edes halua ymmärtää sitä. Mun mielestä tarinaa ei tajua kokonaan, ellei lue kirjoja, eikä kukaan millään paskalla ennakkoasenteella harkitsekaan lukemista. ''

    Yhen jutun halusin vielä sanoo.

    Jotkut elokuvat ovat suunnattu lapsille ja toiset aikuisille. Jotkut miehille, jotkut naisille. Ja esim. Twilight nuorille ''teini-tytöille'' (inhoan tuota sanaa, mutta tosiasiat täytyy myöntää). Joo, mitään elokuvaa ei ehkä ole rajattu näin tarkasti, mutta silti jokin kohderyhmä aina on. Miksi siis 30 täyttäneet miehet saavat luvan arvioida nuorille naisille tarkoitettua elokuvaa? Ei ymmärrä.

    Chatin sini :)

    VastaaPoista
  7. Leffat nyt yleensäkin on makuasioita ja niistähän ei voi kiistellä. Oon 27 v ja kaverit ihmettelee miks tykkään Twilightista, mut tykkäänpä vaan ja mitä se kenellekään kuuluu mistä vapaa-ajallani nautin. On sitä paljon huonompiaki "paheita" olemassa. =)

    "Kaikki vaan ei ole hoksannut, että elokuva on rakkauskirje Twilight-faneille." <- Hyvin sanottu!

    -Suvi

    VastaaPoista
  8. Mä luin kans ton Iltalehden arvostelun. Tosi typerää sanoa tuolla lailla - ne ei ymmärrä, että tää voi olla joillekin tosi tärkee asia, ja he vaan kertoo asiat ennakkoluulojen valossa. Kyllä mä nyt sen ymmärrän, ettei kaikki voi tykätä samasta leffasta, mut herra luoja kuin typerää tollanen..

    jostain syystä tohon postaukseen, jossa kerrottiin mielipiteitä Aamunkoi osa 2, niin mun viesti on tullut anonyymina, huos :D

    VastaaPoista
  9. Tässä maailmassa ei uskalleta tykätä twilightista, jottei tulla leimaantuneeksi teiniksi tai teinimäiseksi :D niin se vain on!

    VastaaPoista
  10. Onkos muuten tietoa koska tulee DVD:lle ja kauppoihin myyntiin (:?

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Todennäköisesti maaliskuun puolen välin paikkeilla :)

      Poista
  11. Myönnän, itekin ajattelin ennen aamunkoin ekaa osaa, että just joo joku twilight.. Mutta sitten kaveri raahas miut puolväkisin leffaan kattoo sen. Sillon ihastuin <3 Nyt oon akttonu kaikki leffat (paitsi tietysti uusimman) ainaki 5 kertaa.. Ai että mie tykkään. Tänään käytiin kattoo viimene osa ja itkuhan siinä tuli, lopputeksteissä kun näyttivän osia aikasemmpista ja silleen. Nyt alotan urakan ja yritän lukee kirjat :)

    VastaaPoista
  12. Kiitoksia kun jaksatte kommailla, lämmittää mieltä :)

    Huomenna uusiksi katsomaan BD2, piut paut kriitikoille!

    VastaaPoista
  13. Ja vielä tuohon teinityttöjen leffaan, että meiän iskä 45v on vihanen mulle kun ei päässy miun kaa leffaan kattoo sitä. Siinä on yks ei teinifani :) Iha tuli leffan alussa sellanen olo että ei en haluu nähä tätä vielä, ei oo enää mitään mitä oottaa ja nyt se sitten loppuu..

    VastaaPoista
  14. itte oon 28v. :D oon aina tykänny Twilightist :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mä tiedän monia, jotka on "vanhoja" Twilight-faneja :) Itse oon 14 v, mutta todennäköisesti fanitan Twilightia vielä piiiitkän ajan ♥

      Poista
  15. Ja minäkin tosiaan olen 25v... että tuota... ;)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ei tuo vielä mittään Konvehti, miä olen 46-vuotias ja fanitan Twilightia tosissaan:))

      Poista
    2. Minä 27v ja äitini 44v molemmat suuria faneja, kirjat luettu monta kertaa ja yhessä käytiin leffaki kattoos :D

      ja kriitikot ei vaan ymmärrä ;)

      t.kassu

      Poista
    3. Hienoa kun joukosta löytyy monenikäistä sakkia :) Pikkasen huojentavaakin :P

      Poista
  16. sepä kiva Konvehti :) en oo ainut siis :D

    VastaaPoista
  17. Twilight on paras kirjat ja leffat :D

    VastaaPoista
  18. Minun mielestä Twilight on paras leffa koko maailmassa♥♥

    VastaaPoista